shopping-bag 0
Items : 0
Subtotal :
View Cart Check Out

Článek

Představujeme JHS: 2. díl – trénink na suchu. “Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.”

Ve druhém díle našeho seriálu Představujeme JHS, ve kterém se Vám snažíme přiblížit náš nový systém rozvoje hráčů – Jablonec hockey system, se zaměříme na trénink mimo led.
Pokud jste si ještě nestihli přečíst některý z předchozích dílů – naleznete je zde.
Více o celém systému se můžete dozvědět také na webové stránce jhs.hcvlci.cz.

Kvalitní suchý trénink je důležitou součástí správného sportovního rozvoje hráčů. V rámci našeho programu provádíme s hráči vysoce kvalitní suchý trénink, který je důležitý pro sportovní rozvoj hráčů ať už vzhledem ke kompenzaci aktivity na ledě, která je svým způsobem jednostranná a pro mladé sportovce zatěžující, ale také posiluje fyzickou připravenost hráčů a zlepšuje jejich fyzickou výkonnost a motorickou zdatnost. Protože zdraví našich hráčů a perfektní provedení všech cvičení je pro nás na prvním místě, působí v naší organizaci odborník na off-ice – kondiční trenér mládeže, který se specializuje právě na suchý trénink a s hráči pracuje mimo led.

V rámci nově zavedené tréninkové koncepce JHS (Jablonec Hockey System) je suchý tréninkový proces – dryland trenink rozčleněn do několika modulů.

Motorický trénink – zaměřený na nejmenší hráče, kdy se rozvíjejí jejich motorické dovedností. U nejmenších hráčů se snažíme co nejvíce rozvíjet jejich motorické dovednosti, které využijí nejen při hraní hokeje, ale také v běžném životě. Učíme je základy gymnastiky, atletiky, práci s jejich tělem, učíme je základy úpolových sportů což je pro hokej důležité z hlediska stability hlubokého stabilizačního svalstva.

Funkční trénink – u žáků rozvíjíme v rámci silového funkčního tréninku a tréninku s vlastní vahou silové dovednosti specifické pro hokej. (jak např. síla dolních končetin, která je často podceňována, přestože je pro špičkové hokejisty velmi důležitá). Zaměřujeme se na sílu hlubokého stabilizačního systému a sílu břišního svalstva. Děti učíme základům práce se svým tělem, tzn. dobré rozcvičení před každým tréninkem, dobrá mobilizace svalstva, aby muskulatura byla připravena k dobrému výkonu.

Silový specifický trénink je důležitou součástí v kategoriích dorostenců a juniorů. Dobrá fyzická kondice a s ní spojená silovost je nezbytnou součástí moderního hokeje. Hráči pracují s volnými vahami, získávají maximální sílu a kondici tak, aby hráči byli stoprocentně připraveni na svůj sportovní výkon. V rámci moderních trendů jsme si vědomi, že hokej je rychlostně vytrvalostní sport a k tomu přizpůsobujeme náš trénink. Neustále s hráči provádíme cvičení, která jsou specifická pro jejich pohyb na ledě a trénujeme svaly, které hráči během herního výkonu zapojují. V rámci kompenzační tréninku sledujeme disbalance, které se tvoří a my je vyvažujeme.

Kompenzačním suchým tréninkem pod vedením kvalifikovaného trenéra předcházíme sportovním zraněním. Hráči absolvují po každém tréninku kompenzační trénink, na kterém protahují a kompenzují disbalance, které na ledě vznikají. Neustále se snažíme, aby hráči během sportování nebyly přetíženi a dohlížíme na jejich zdravý sportovní rozvoj.

Náš informační systém E-trénink je pomyslnou „třešničkou na dortu“. Jedná se o on-line podporu, kdy díky pokročilým algoritmům diagnostik pomáháme rozvíjet a zlepšovat kondici hokejistů nad rámec jejich standardních tréninků.

 

Autor: Miroslav Salač

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!