Představujeme JHS: 4.díl – herní myšlení. Herní tvořivost je základem úspěchu. Víme jak ji rozvinout!
Ve čtvrtém díle našeho seriálu Představujeme JHS, ve kterém se Vám snažíme přiblížit náš nový systém rozvoje hráčů – Jablonec hockey system, se zaměříme na rozvoj herního myšlení a tvořivosti.
Pokud jste si ještě nestihli přečíst některý z předchozích dílů – naleznete je zde.
Více o celém systému se můžete dozvědět také na webové stránce jhs.hcvlci.cz.
Moderní poznatky ukazují, že hráči nejvíce rozvíjejí své herní myšlení do 15 let věku. Z tohoto důvodu se snažíme, aby všichni naši hráči byli co nejvyšší čas na ledě a byli maximálně vytíženi, aby se posílil jejich herní růst v co nejvíce hokejových situacích. Čím více herních situací hráč „prožije“ na vlastní kůži tím více má možností kreativně reagovat a rozvíjet své herní myšlení.
Své herní řešení si hráč sváže s konkrétní situací a v budoucnu ho automaticky dokáže aplikovat při hře. “Reaguje pak emočně a ne rozumově. To je velmi důležité! Takové řešení je poté rychlejší a hráči lépe reagují.” apeluje metodik Vlků Jan Šuráň. Snažíme se, abychom měli v zápasech kategorie mladší žáci co nejmenší počet hráčů, tak aby hráči mohli v co největší míře využít čas na ledě. Snažíme se pro ně zajistit spousty nejen ligových, ale i přátelských zápasů, abychom v maximální míře přispěli k jejich hokejovému rozvoji.
Ve Finsku, Švédsku mladí hráči aktivně stráví v zápasech velké množství času, my se tomu chceme vyrovnat a jít s tímto trendem. Pro každého hráče se snažíme najít co nejvyšší zapojení ve hře. Do kategorie mladších žáků se snažíme hrát zápasy na dvě pětky, tak aby hráči byly co nejvíce herně vytíženi a zažívali ty klíčové situace, které jsou pro jejich hokejový rozvoj důležité.
Autor: Miroslav Salač